/Files/images/632c1a92b7d1.gif

ВІТАЮ ВАС НА СТОРІНЦІ

"ПОГЛЯД практичного ПСИХОЛОГА"

Психологічний супровід у дошкільному навчальному закладі № 446 здійснює практичний психолог БАБАЄВА Ж.Н.

/Files/images/7187 (1).gif

Закінчила Харківський національний педагогічний университет ім. Г.С. Сковороди у 2015 р.

У ДНЗ № 446 працюю з 2015 р.

/Files/images/7187 (1).gif

Працюю з понеділка по п'ятницю

з 8.00 до 17:00

Консультація для батьків:

Понеділок з 14:30 до 16:30

П'ятниця з 14:30 до 16:30

/Files/images/7187 (1).gif

МОЄ Педагогічне кредо:

" Дитина - це ніжний паросток , який стане могутнім деревом і вимагає до себе великої уваги."

/Files/images/632c1a92b7d1.gif

Для маленької дитини найважливіші люди в її житті – це батьки. Тільки вони можуть зробити свою дитину щасливою, або навпаки, лишити її щасливого дитинства.

Тому першочергове завдання практичного психолога дитячого садка – допомогти батькам так побудувати свої стосунки з дитиною, створити такі умови для її розвитку, щоб і дитина і мати з татом почували себе успішними та люблячими.

Основні напрями роботи практичного психолога в дошкільному навчальному закладі:

- Спостереження за дітьми (як вони адаптуються, як розвиваються, вчаться спілкуватись, грати тощо).

- Діагностика психічних процесів.

- Консультації з питань розвитку та виховання дитини.

- Психологічний супровід навчально-виховного процесу в ДНЗ.

- Робота з педагогами з профілактики професійного вигоряння та підвищення психологічної компетентності.

- Психологічна просвіта батьків та педагогів.

Психолог у дитячому садку – хто він, чим займається?

Основна функція практичного психолога в дитячому садку – супровід психічного розвитку дітей, відстеження малят, що зазнають проблем у розвитку та своєчасна рання допомога дітям та батькам. Практика свідчить про те, що нерозуміння батьками ролі психолога в дошкільному закладі приводить до відмови від зустрічей та співпраці з ним.

Але практичний психолог це не психіатр. Він не ставить діагнозів, не призначає ліки. Базовий метод роботи психолога в садку – спостереження за розвитком малюка на всіх вікових етапах, відстеження динаміки розвитку пізнавальної, емоційно-вольової, особистісної сфер дитини. За необхідністю психолог проводить підгрупові або індивідуальні заняття з дітьми розвивального напрямку. Психолог дитячого садка при необхідності може запропонувати батькам звернутись до фахівців – невролога, логопеда, інших.

Нажаль, вирішити психологічні проблеми дітей лише в умовах дошкільного закладу, на заняттях з психологом неможливо. Без взаємодії з батьками така робота буде неповною і може не дати бажаного результату.

Тому, найважливішим фактором у подоланні проблем та труднощів малят є бажання батьків співпрацювати з психологом.

Тільки об’єднання зусиль та сумісна праця дасть хороший результат!

А поки батьки на роботі, діти у дитячому садку!..…

  • З дітьми до 3х років проводяться цікаві ігрові розвивальні заняття, спрямовані на поліпшення адаптації в дитячому садку, на розвиток мови, дрібної моторики, мислення та інше.
  • З дітьми молодшого віку постійно проводяться групові заняття з розвитку соціальних якостей та комунікативних здібностей, під час яких діти навчаються розуміти один одного, спілкуватись в групі, відчувати себе часткою колективу. Такі заняття сприяють зниженню тривожності, замкненості, агресивності.
  • Діти 4 -5 років приймають участь у роботі, яка дозволяє зробити висновок про те, як розвивається емоційна сфера дитини. Продовженням цієї роботи є розвивальні заняття з дітьми, які сприяють емоційному розвитку, вмінню відчувати свій настрій та вчитися відчувати настрій інших людей, контролювати свої негативні емоції.
  • Для дітей старшого дошкільного віку проводиться робота по вивченню психологічної готовності до шкільного навчання; діти приймають участь в ігрових заняттях, спрямованих на розвиток пізнавальних процесів та мотиваційної готовності.

ЩО РОБИТЬ ДИТЯЧИЙ ПСИХОЛОГ?


/Files/images/deti-32.gif

Психодіагностика

Мета психодіагностики - визначити об'єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.). Ви, мабуть знаєте, що для діагностики дорослих використовують тести. Для дітей теж використовують тести, але особливі – дитячі. Психолог може попросити вашої дитини щось намалювати, пограти з ним в захоплюючу гру – а насправді ж за допомогою цих дій збере необхідні дані. Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик.

Розвиваючі заняття

За допомогою розвиваючих психологічних ігор психолог допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Найчастіше розвиваючі психологічні заняття проводяться з групою дітей, тому дитина також вчиться спілкуватися з іншими дітьми, вільно почуватися в колективі.

Корекційно-відновлювальна робота

За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів може знадобитися спеціально організована психотерапевтична робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій. Дитяча психотерапія може знадобитися, якщо дитина пережила сильний стресс.Методи, що застосовуються в дитячій психотерапії, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія. Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія. Гра, малюнок, казка - всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках психолога потужним засобом допомоги

Консультування батьків та сімейне консультування

У психологів є така аксіома «Проблеми маленьких дітей - це проблеми батьків». І це насправді так. При уважному розгляді причини всіх дитячих труднощів перебувають у сімейних проблемах і конфліктах, неадекватності стилю виховання і т.д. Тому часто виходить так, що для вирішення проблеми дитини досить батькам самим розібратися в причинах і змінити щось у своїй поведінці, в ситуації, навколишнього дитини.Психолог на консультації допоможе вам побачити себе збоку, об'єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати вам за що б то не було. Він просто дасть вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

/Files/images/detia-860.gif

Рекомендації батькам з підготовки дітей до дитячого садка

  • Привчайте малюка до самостійності й доступного для його віку самообслуговування.
  • Розповідайте дитині, що таке дитячий садок, навіщо туди ходять, чому ви хочете, щоб вона туди пішла.
  • Проходячи повз дитячий садок, з радістю нагадуйте дитині, як їй пощастило - восени вона зможе ходити сюди. Розповідайте рідним і знайомим у присутності малюка про свою удачу, кажіть, що пишаєтеся своєю дитиною, адже її прийняли до дитячого садка.
  • Учіть дитину гратися. Психологи виявили чітку закономірність між розвитком предметної діяльності та її звиканням до дитячого садка. Найлегше адаптуються малюки, які вміють довго, різноманітно й зосереджено діяти з іграшками. Уперше потрапивши до дитячого садка, вони швидко відгукуються на пропозицію погратися, з інтересом досліджують нові іграшки. Дитина, яка вміє гратися, легко йде на контакт із дорослим.
  • Робіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги, так їй буде легше відпустити вас.
  • Пам'ятайте, що на звикання дитини до дитячого садка може знадобитися до півроку. Розраховуйте свої сили, можливості і плани.
  • Чим з більшою кількістю дітей і дорослих, з якими дитина спілкуватиметься у дитячому садку, вона побудує стосунки, тим швидше вона звикне. Допоможіть їй у цьому. Познайомтесь з іншими батьками та дітьми. Відвідуйте разом з дитиною прогулянки у дитячому садку.
  • Дорогою у дитячий садок обговоріть з дитиною, що на неї чекає. Дуже важливо, щоб розмови про дитячий садок супроводжувалися лише позитивними емоціями. У Вас має бути спокійний голос і впевнена інтонація.
  • Ніколи не лякайте дитину дитячим садком. Приблизно за тиждень першого відвідування дитячого садка попередьте дитину про це, щоб вона спокійно очікувала майбутню подію.

Прийоми, що полегшують дитині ранкові прощання

  • Навчіться прощатися з дитиною швидко. Не затягуйте розставання. Інакше малюк відчує ваше занепокоєння і йому буде ще складніше заспокоїтися.
  • Покладіть малюку до кишеньки яку-небудь пам'ятну річ, що нагадуватиме про вас, як сильно ви його любите.
  • Ніколи не намагайтеся «вислизнути» непомітно від дитини, якщо хочете, щоб вона вам довіряла.
  • Вигадайте забавний ритуал прощання й строго дотримуйтеся його, наприклад, завжди цілуйте дитину в щічку, а потім ніжно потріться носиками або що-небудь подібне.
  • Не намагайтеся підкупити дитину, щоб вона залишилася у дитячому садку за нову іграшку.
  • Чітко дайте дитині зрозуміти, що хоч би які істерики вона влаштовувала, їй все одно доведеться йти до дитячого садка. Якщо ви хоч раз піддастеся дитині, надалі вам буде вже набагато складніше впоратися з її вередуваннями й слізьми.

/Files/images/111111.jpg

ЯК ЗРОБИТИ ДОРОГУ ДО ДИТСАДКА ВЕСЕЛОЮ І ЦІКАВОЮ?

Вранці батьки поспішають на роботу, а дітям зовсім не хочеться нікуди йти… Як же зробити дорогу до дитячого садка веселою і цікавою – і для дітей, і для дорослих?
Якщо у дитини кепський настрій – розкажіть їй казку або вигадану оповідку про подорожі гномиків, про те, як зайчик, хом’ячок, лисенятко ходили до школи через небезпечний ліс абощо.
Фантазуйте! Дитина зацікавившись, може продовжити розпочату вами історію. Це не лише розвеселить її, а й допоможе розвитку її уяви та мовлення. Повторюйте вивчені з дитиною віршики, співайте пісеньки або пограйте з нею в «Буріме»: нехай вона скаже два слова, що закінчуються на співзвучний склад, а ви придумайте рядки, в яких ці слова римуються. Потім навпаки – ви загадуєте, а дитина римує. Скажімо «бджілка» - «квітка»: «Пролетіла бджілка і зраділа квітка».
Можна також вигадувати разом з дітьми загадки. Наприклад, «Руда, хитра…(не відгадав – продовжуйте далі) живе в лісі за зайцями ганяється».
І нехай це буде весело!

/Files/images/В ромашках.gif

ДИТЯЧІ ЗАПОВІДІ ДЛЯ МАМ, ТАТ, ДІДУСІВ ТА БАБУСЬ

Шановні батьки! Пам'ятайте, що ви самі запросили мене у свою родину.

  • Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, стати людиною.
  • У моїх очах світ має інший вигляд, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені, що, коли, чому, кожен із нас у ньому має робити.
  • Мої ручки ще маленькі — не очікуйте від мене досконалості, коли я застеляю ліжко, малюю, пишу або кидаю м'яча.
  • Мої почуття ще недозрілі — прошу будьте чутливими до моїх потреб.
  • Щоб розвиватись, мені потрібне ваше заохочення, не тиск. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.
  • Давайте мені трохи самостійності, дозвольте припускатися помилок, щоб я на помилках вчився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
  • Прошу, не робіть усього за мене, адже я виросту переконаним у своїй спроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
  • Я вчуся у вас усього: слів, інтонацій, голосу, манери рухатись. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому навчіть мене бути кращою.
  • Я хочу відчувати вашу любов, хочу щоб ви частіше брали мене
  • на руки, пестили, цілували. Але будьте уважними, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, що заважають мені робити самостійно кроки.
  • Любі мої, я вас дуже люблю! Доведіть мені, що ви любите мене також.
Кiлькiсть переглядiв: 0