/Files/images/ds16.jpg

Права дитини

Леся Вознюк

У світі всі малята —
І хлопчики й дівчата —
Повинні право мати
Щасливими зростати.
В турботливій країні,
У люблячій родині
Мужнітимуть здорові
Біляві й чорноброві.
Бо очі карі й сірі
У злагоді та мирі
Не плачуть, а сміються,
Що «дітками» зовуться.

Кожна дитина має право:

-на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального та соціального розвитку;на захист здоров'я та медично-санітарне обслуговування;на захист від поганого поводження, від відсутності турботи з боку батьків або тих, хто забезпечує за ними догляд;на захист від жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність людини, видів дій чи покарання;на захист від будь-якого покарання;на захист від сексуальних домагань;на проживання з батьками та на підтримку контакту з батьками у разі їх розлучення;на вільне висловлення поглядів з усіх питань, що стосуються життя;на свободу думки, совісті, віросповідання;на особисте життя, на недоторканність житла, таємницю кореспонденції.

Коли права дитини порушуються:

Коли не гарантована її безпека для життя та здоров''я.Коли її потреби ігноруються.Коли стосовно дитини простежуються випадки насильства або приниження.Коли порушується недоторканність дитини.Коли дитину ізолюють.Коли дитину залякують.Коли вона не має права голосу у прийнятті важливого для сім'ї рішення.Коли вона не може вільно висловлювати свої думки й почуття.Коли її особисті речі не є недоторканними.Коли її використовують у конфліктних ситуаціях із родичами.Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

Діти в суспільстві найбільш уразливі. Діти, права яких порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.

Як реагує дитина на порушення її прав?

Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона блазнює, б'ється, замикається в собі тощо).Її турбує особиста безпека і любов донеї.Вона часто буває в поганому настрої.Може втекти з дому.Може вживати наркотики або алкоголь.Може заподіяти собі смерть.

Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

Пам'ятати, що дитина - це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які належить поважати.Забезпечити її фізичну безпеку. Упевнитися, що вона знає телефони 101, 102, 103, 104, 911, імена та телефони близьких родичів і сусідів.Навчити її казати "Ні", навчити захищатися, вміти поводитися безпечно.Негайно припинити фізичну і словесну агресію щодо неї та інших людей.Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.Пам'ятати про її вік та про те, що вона має особистісні особливості.Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.Залучати дитину до створення сімейних правил.

Пам'ятайте!Дитина поважатиме права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

ПРАВА ДІТЕЙ УСЬОГО СВІТУ

• Ми — діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в щоб ми не вірили, поводьтеся з нами як із рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.

• Захищайте нас, щоб ми мали можливість рости гідно і вільно. Нехай у нас буде ім'я і земля, яку ми можемо назвати своєю.

• Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо ми захворіємо, нам необхідний догляд.

• Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше піклуйтеся про нас і враховуйте наші потреби.

• Дайте нам можливість жити в сім'ї. Якщо сім'я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.

• Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і плідно прожили життя. Але дайте нам можливість гратися, щоб ми самі навчалися.

• Хай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.

• Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто може погано з нами поводитися.

• Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові, коли виростемо, ми також будемо пропагувати мир і розуміння між народами.

У нашому закладі досвід роботи з правового виховання впроваджує вихователь Ковтун Ольга Іванівна.

Форми, методи та прийоми роботи з правового виховання:
  • традиційні, комплексні та інтегровані заняття;
  • моделювання та проектування;
  • трудова діяльність та різні види ігор;
  • вирішення проблемних завдань та ситуацій;
  • спостереження та екскурсії;
  • театралізована діяльність;
  • тренінги;
  • виставки;
  • читання художньої літератури та бесіди за ними;
  • рольове програвання бажаної поведінки в різних життєвих ситуаціях;
  • вправи;
  • анкетування та діагностика;
  • обміркування та програвання заданих ситуацій тощо.
Кiлькiсть переглядiв: 0