Використання мультимедійних презентацій в роботі з дошкільниками

Наука крокує вперед , діти наші народжуються і живуть в умовах, де в будинку є і комп’ютер , і багато інших технічних засобів. Картини , ілюстрації , методичні посібники, випущені у тому столітті, втратили зовнішній вигляд, в нових картинах безліч неіснуючих фарб. В освітньо – виховній діяльності в ДНЗ у педагогів виникає необхідність постійно створювати яскраві сюжети картини, що привертають увагу малюків, за допомогою програми Power Point . Звичайно , комп’ютер не може заповнити брак спілкування дітей з природою, але показати цікаві моменти з життя живої і неживої природи, красу навколишнього світу, його різноманітність, здатний тільки телевізор і комп’ютер.

Використання мультимедійних презентацій і слайдів за допомогою програми PowerPoint дозволяє зробити безпосередньо освітню діяльність емоційно забарвленою, привабливою.

Мультимедійні презентації та слайди викликають у дошкільників живий інтерес, є прекрасним наочним посібником і демонстраційним матеріалом, що сприяє гарній результативності освітнього процесу. Використання комп’ютерних засобів навчання також допомагає розвивати у малюків допитливість, зібраність , зосередженість. Застосування слайдів з об’єктами природи , що супроводжуються живим звуком або музичною композицією, викликає позитивні емоції і переживання, робить багатобічна зцілювальне , що гармонізує і розвиваюче вплив на дітей. Така презентація дає можливість відчути ніжність, здивування й захоплення світом живої природи. У дітей неодмінно викликає бажання розглянути, діяти, грати .

Для більшої ефективності презентація будується з урахуванням вікових особливостей дошкільників , в неї включаються цікаві питання, картинки, ігри, звук. Основа будь-якої сучасної презентації — полегшення процесу зорового сприйняття і запам’ятовування інформації за допомогою яскравих образів. Форма і місце використання презентації залежить від змісту і мети , яку ставить педагог.

Слайди можна застосовувати :

- Як спосіб створення проблемної ситуації.
- При складанні творчих описових розповідей по слайду .
- При постановці запитань проблемного характеру.
- При організації нестандартної освітньої діяльності : ігри — вікторини , інтелектуальні ігри.

Таким чином ми бачимо, що у порівнянні з традиційними формами навчання дошкільнят комп’ютер має низку переваг:

- Спонукання дитини до діалогу .
- Пред’явлення інформації на екрані комп’ютера в ігровій формі викликає у дітей величезний інтерес, а, отже , сприяє розвитку пізнавальної активності.
- Рух , звук , мультиплікація надовго привертає увагу дитини .
- Дозволяє побачити життєві ситуації , які не можна побачити у повсякденному житті (політ ракет , повінь , несподівані і незвичайні ефекти тощо)

Грамотно підібраний матеріал допомагає відстежити рівень знань дітей та спланувати подальшу роботу. prezent1Опановуючи навичками створення презентацій, педагог поступово входить у світ сучасних технологій. Педагогу надається можливість повністю вибудовувати хід безпосередньої освітньої діяльності на слайді , що дозволяє заощадити час, полегшує використання матеріалу для розвитку словесно — логічного мислення (кросворди або ребуси).

При підготовці безпосередньої освітньої діяльності важливо пам’ятати, що всі види мислення тісно пов’язані між собою. Тому, особливу увагу варто приділяти розвитку таких розумових операцій, як порівняння, узагальнення, класифікація, розвитку у дітей здатності міркувати .

Окремо треба наголосити на тому, що заняття з використанням комп’ютера не замінюють зви­чайних, а доповнюють їх, установлюють змістовні зв’язки між системами знань.

Це збагачує освітній процес новими можливостями, спонукає дітей до пізнавальної активності.

Кiлькiсть переглядiв: 0